Siirry pääsisältöön

Tarinakalenteri alkaa..



Tässä kalenterissa julkaistavat kirjoitukset ovat Kallion D-asemalla toimineiden Teatteri- ja Kirjoitusryhmien jäsenten tuotoksia. Vuosien 2020-2022 aikana Kallion D-asemalla kokoontui kerran viikossa Teatteriryhmä, jossa teimme osallistujien kanssa erilaisia teatteri-ilmaisun harjoituksia, kirjoitimme paljon, ja teimme pieniä esityksiä, mm. Diakonissalaitoksen kirkkoon, Kallion kaduille ja takapihoille. Osallistujat tuottivat itse materiaalia kaikkiin esityksiin, ja kirjoituksia jäi myös varastoon. 
Kallion oma kirjoitusryhmä aloitti 2021, ja toimi aktiivisena Reijon johdolla kesään 2022 asti. Kirjoitusryhmä oli myös varsin tuottelias, ja teki kirjoittamisen ohella kuvausretkiä kertakäyttökameroiden kanssa niin Kallioon kuin Nuuksioonkin. Tässä blogissa nähtävät kuvat ovat myös pääosin ryhmäläisten ottamia.
Allekirjoittanut oli teatteriryhmän vetovastuussa. Meillä oli pieni ja aktiivinen, luova ryhmä, joka taipui moneen. Kirjoittaen teimme runoja, dialogeja, proosatekstejä ja erilaisia mielikuvaharjoituksia kynän kanssa.
Joulukuun aikana julkaistaan joka päivä uusi teksti ja kuva, joulukalenterin tapaan. Tästä aukeaa D-asema Kallion oma Tarinakalenteri...

Helsingissä marraskuussa 2022, Outi




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Outi sanat teatteriryhmästä

Minulla oli ilo ja kunnia saada luotsata Kallion D-aseman omaa teatteriryhmää vuosien 2020-2022 aikana. Meille muodostui pieni tiivis ydinjoukko, vaihtuvuuttakin oli, mutta hyvällä meiningillä tehtiin noin kerran viikossa erilaisia teatteri-ilmaisun harjoituksia; improvisoitiin, tehtiin kohtausharjoituksia, liikuttiin, äänneltiin, tanssittiin, tehtiin mielikuvamatkoja, pieniä esityksiä Diakonissalaitoksen kirkkoon, kaduille, puistoihin ja takapihoille. Ja kirjoitettiin. Usein pieniä runoja, tajunnanvirtaa, dialogia, mitä milloinkin. Pääasia oli että kokeiltiin ja katsottiin mitä oma pää tuottaa. Ryhmän jäsenet olivat heittäytyviä, rohkeita, lojaaleja, lempeitä toisiaan kohtaan, ja luovia.  Kiitos jakamisesta ja luottamuksesta. Ja lempeää, lämmintä joulua kaikille. Outi Vuoriranta  

8. joulukuuta/ Ihmiset hymyilee

  Ihmiset hymyilee mulle takaisin Joka hetki liian lähellä rajaa Edelleen liikettä on liikaa Sekunnin murto-osan päässä täystuhosta Paljon helpompi hengittää Puhelu pimeältä puolelta Ehkä alan taas löytää jotain tärkeää Niille ei sanota ei Onnellinen koira kuralätäkössä Jotkut on jo nuorena Eläneet monta elämää Juoksen sen kanssa metsässä Arvet näkyy ihossa ja  sielussa Kaikki liikkuu liian nopeasti Mutta pysähdys on lopullinen Oma pääsi näkee pahan hyvänä  Eikä hyvä ja paha enää erotu Susanna

21. joulukuuta/ KESKIVIIKKO

Keskiviikkona kevyesti Ensin ekavuoro Sitten sitikka Kuka käskee? Iivari innokas! Veneen veikko Iisakki Ilosilmä Innostui itsekin Kaksin kaunihimpi Karkasi kulkuneuvoon Oitis olevaan onnelaan. Kirsti